Навчання триватиме 12 років.
Воно розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Після професійного навчання дитина зможе працювати або продовжити навчання у виші. Академічна школа передбачає поглиблене вивчення предметів та вступ на 1 курс вишу.
Запровадження компетентнісного навчання.
Компетентність – це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз.
Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті:
– вільне володіння державною мовою;
– здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
– математична компетентність;
– компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
– інноваційність;
– екологічна компетентність;
– інформаційно-комунікаційна компетентність.
– навчання впродовж життя;
– громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
– культурна компетентність;
– підприємливість та фінансова грамотність.
Усі компетентності об’єднуватимуть наскрізні вміння:
читання з розумінням,
міння висловлювати свою думку усно і письмово,
критичне та системне мислення,
здатність логічно обґрунтовувати позицію,
творчість,
ініціативність,
вміння конструктивно керувати емоціями,
оцінювати ризики,
приймати рішення,
вирішувати проблеми,
здатність співпрацювати з іншими.
«Нова українська школа» передбачає, що вчителі разом із батьками утворюють партнерство, у центрі якого знаходиться дитина.
Коли батьки беруть участь у шкільних заходах, співпрацюють з учителем, дитина бачить, що всі значимі для неї дорослі піклуються про неї.
Відтак зростає і самоповага.
Об’єднання зусиль учителів і батьків сприяє особистісному зростанню дитини і полегшує засвоєння матеріалу. Це підтверджують наукові дослідження. Ось чому важливо зробити школу і дім одним цілим для дитини.